Travel

This is what I plan for summer 2020 travels

We may earn money or products from the companies mentioned in this post.

L’estate 2020 sarà un po’ diversa dal solito, ma voglio cercare di trarre il massimo da ogni occasione per godermi a pieno la mia stagione preferita. Sono notoriamente una persona molto legata al mare, ma negli ultimi anni sto apprezzando anche le gite lontano dal mare, alla scoperta di nuovi posti. Così ho pensato di condividere con voi che viaggi mi piacerebbe organizzare per l’estate 2020.

Summer 2020 will be slightly different than usual, but I want to maximize every occasion to enjoy my favorite season fully. I’m a beach person, but in the last years, I’m enjoying the getaways far from the sea too, for discovering new places. So, I thought to share with you which travels I want to plan for summer 2020.

Some days in Sardinia with family at the beach

Sicuramente parte delle vacanze estive saranno dedicate alla Sardegna, alla famiglia e al mare. Ogni volta che torno a casa è una gioia indescrivibile e poter andare al mare con la mia famiglia mi riempie di felicità.

For sure, some days of summer vacation will be for Sardinia, family, and sea. Every time I come back home, it’s a speechless joy, and being able to go to the beach with my family melts my heart.

©Martina Manca

Da sarda vi consiglio di visitare la spiaggia di Piscinas, che ha un mare spettacolare e delle dune da sogno (è anche molto instagrammabile). Un’altra spiaggia mozzafiato è Chia. Ma se volete organizzare una bella gita di una giornata, fate in modo di andare in barca a La Maddalena, è un’esperienza che vi rimane nel cuore per sempre.

From a local point of view, I suggest you visit Piscinas beach, with an amazing sea and dream dunes (also so for the gram!). Another breathtaking beach is Chia. But if you want to plan a daily trip, make sure to go to La Maddalena by boat, it’s an experience that stays in your heart forever.

©Martina Manca

Some days in Copenaghen with BFF

Ho avuto l’opportunità di vedere Copenaghen sia in inverno che in estate. È bellissima sempre, ma d’estate è più semplice organizzare delle attività perché le temperature sono più miti. Una delle cose che ho adorato è il festival che si tiene nella città tutte le estati. Si ascolta della bellissima musica dal vivo, si sta in compagnia e si può mangiare e bere ai chioschetti allestiti.

I had the chance to visit Copenaghen either in wintertime and in the summertime. It’s always beautiful, but during the summer, it’s easier to plan activities thanks to its warmer temperatures. One of the things I loved is the music festival. You can listen to gorgeous music, enjoy the company, and eat and drink from the kiosks.

A weekend just for relax far from the city

Dopo la mia laurea, avevo organizzato un weekend al lago di Como all’insegna del relax. Sono stati due giorni di totale spensieratezza, che ci hanno ricaricato di energie e hanno allontanato lo stress accumulato.

After my graduation, I had planned a weekend at Como lake just to relax. They had been two days full of carefreeness, that had recharged our batteries and took away all of the stress.

©Martina Manca

Per quest’estate vorrei organizzare una cosa simile, magari in un posto diverso. Solo per goderci la natura e rilassarci senza preoccupazioni.

For this summer I want to plan a similar trip, maybe in a different place. Just to enjoy nature and relax unworried.

Quali sono i vostri piani per questa strana estate 2020? Raccontatemelo nei commenti!

Which are your plans for this weird summer 2020? Tell me in the comments down below!

There are no comments

Join the conversation

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *