Travel

How to travel the world smoothly with 3 simple apps

We may earn money or products from the companies mentioned in this post.

Tutto ciò che ho imparato dai miei viaggi è che il mio iPhone è davvero una delle risorse più preziose di un viaggio, dopo le valigie!

Everything I learned from my trips is that my iPhone is one of the most valuable sources of a journey, after the suitcases!

Perciò, oggi vi porterò alla scoperta delle app che mi hanno salvato dall’ansia durante i miei viaggi.

So, today I will bring you with me to discover the apps that saved me from anxiety during my trips.

Wallet for every kind of tickets

L’app wallet è letteralmente la migliore integrazione dell’iPhone. Per una come me, che tende a dimenticarsi i biglietti cartacei, o per chi non ama viaggiare con mille fogli di carta, Wallet è perfetta. In pochi click avrete nel vostro telefono i biglietti aerei, del treno, dei musei. Tutto ciò che vi serve per viaggiare è a portata di iPhone.

The wallet app is the best thing about the iPhone. For one like me, who tends to forget paper tickets, or for who doesn’t like traveling with thousands of paper shifts, Wallet is perfect. In a few clicks, you’ll have airline, train, and museum tickets on your phone. Everything you need to travel is on the iPhone.

La cosa che preferisco è che il giorno della partenza compare automaticamente il biglietto come notifica sul blocco schermo, così è sempre disponibile in ogni fase del viaggio.

The thing I love the most is that on travel day, the ticket shows up automatically as a push notification on your locked screensaver, so it’s always available during every step of the trip.

Airbnb for the accommodations

Fonte: Pinterest

Ho iniziato a usare Airbnb nel 2014 e da allora continuo a consultarla per scegliere l’alloggio della vacanza.

I started using Airbnb in 2014, and since then, I keep referring to it to pick up the accommodation for the vacation.

Grazie ai filtri e alla mappa posso scegliere di dormire sempre in zone diverse della città e meno turistiche. Questo mi permette di risparmiare un po’ sull’alloggio e di concedermi qualche vizio in più.

Thanks to its filters and map, I can always pick up accommodation in different and less touristic parts of the city. This allows me to save something on the accommodation and spoil myself a bit more.

Pawshake for my kitty

Per chi, come me, ha animali domestici e non può portarli con sé durante i viaggi Pawshake è la salvezza. Il principio è lo stesso di Airbnb, ma Pawshake ti permette di trovare petsitter vicini alla tua zona che possano aiutarti con la cura del tuo animale.

For who like me has domestic animals and can’t bring them with during the trips Pawshake is a lifeline. It works like Airbnb, but Pawshake lets you find a pet sitter nearby your house who can help you with your animal care.

Per ogni petsitter ci sono i tariffari, le recensioni e la loro esperienza. Grazie a Pawshake ho trovato una petsitter per il mio gatto che mi permette di lasciarlo a casa senza sottoporlo allo stress infinito del viaggio in aereo.

For each pet sitter, there are price list, reviews, and their past experiences. Thanks to Pawshake, I found a pet sitter for my cat who allows me to leave him at home avoiding him the endless stress of an airplane trip.

Ecco qui le mie tre app fondamentali per viaggiare senza preoccupazioni. Quali sono le vostre? Raccontatemelo nei commenti!

Here there are my three essential apps to travel smoothly. Which ones are yours? Tell me in the comments!

There are no comments

Join the conversation

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *