Lifestyle

2000 vs 2020: what changed?

We may earn money or products from the companies mentioned in this post.

Devo dire che a pensarci un po’ mi manca il 2000. Quando tutto era più semplice, lento, e si scoprivano nuove cose ogni giorno. Il 2000 era, per me, anche l’anno dei grandi inizi, dei “passi da gigante”. E, visto che anche ora mi sento un po’ come quella bambina di vent’anni fa, ho pensato di ripercorrere le mie fisse del 2000 e confrontarle con quelle del 2020.

I confess that I miss a bit of 2000. When everything was simple, quiet, and you’re discovering new things every day. 2000 was, for me, a year of brand new starts, the year of the “giant steps”. And, since now I feel like that twenty-years-ago girl, I thought to remember my obsessions of 2000 and compare them with the 2020 ones.

Musica

2000

Potevo stare ad ascoltare queste fiabe sonore per ore mentre giocavo con i miei pupazzi. Che fosse un segno che devo iniziare ad ascoltare gli audiolibri? Chi sa!

I could stand listening to those voiced fairytales for hours while I was playing with my dolls. What if this was a signal that I have to give a chance to audiobooks? Who knows!

2020

Oggi sono letteralmente in fissa con Spotify. Ci sono momenti in cui mi piace ascoltare le mie fedelissime canzoni e altri in cui sperimento con qualche playlist consigliata da Spotify. Una novità di quest’anno è che ho iniziato ad ascoltare i podcast, e li adoro!

Today I’m literally obsessed with Spotify. There are moments when I like listening to my most beloved songs and others when I like to try some new playlist recommended by Spotify. News of this year is that I started listening to podcasts, and I love them!

Cibo

2000 vs 2020

A pensarci bene non è cambiato molto dal 2000 al 2020. Sono sempre stata una persona curiosa e mi è sempre piaciuto provare nuovi cibi, nel 2000 così come nel 2020. Ciò che è cambiato è il mio rapporto con il cibo. Adesso ho imparato a cercare le soddisfazioni in altre cose e non più nel cibo.

On second thoughts, it hasn’t changed as much from 2000 to 2020. I’ve always been a curious person, and I’ve always liked to try new foods, in 2000 as in 2020. What is changed is my relationship with food. Now I learned to look for satisfaction in other things and not in food anymore.

Quali erano le vostre fisse nel 2000? E adesso? Fatemelo sapere nei commenti!

Which were your obsessions in 2000? And now? Let me know in the comments!

There are no comments

Join the conversation

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *